Photobucket
errmm..sesambil baca meh klik iklan kat bawah nii...

23 November 2011

Kondom, tisu basah bersepah..berjaya di kesan JKKK

MELAKA - Benteng yang dibina di sepanjang Pantai Sungai Tuang hingga ke Pantai Tanjung Dahan, di sini, sebagai penahan ombak, malah turut menjadi lokasi remaja melakukan maksiat.

Lebih mengejutkan, perbuatan tidak bermoral itu dilakukan tanpa mengira waktu dan semakin ‘panas’ menjelang malam.

Pihak berkuasa beberapa kali melakukan serbuan dan tangkapan terhadap beberapa pasangan yang asyik memadu asmara, malah lebih mengejutkan terdapat juga pasangan merakam video aksi berahi mereka untuk dijadikan koleksi peribadi.

Lebih menjijikkan, kondom dan tisu basah turut mengotori kawasan benteng berkenaan.

Menyedari aktiviti tidak bermoral semakin menjadi-jadi, penduduk tempatan mengambil inisiatif memantau keadaan pantai dan menegur pasangan yang menunjukkan aksi mencurigakan.

Penduduk, Md Zamri Bashir, 39, berkata, aktiviti maksiat lebih ketara pada waktu malam berikutan kemudahan lampu yang tidak mencukupi dan sebahagiannya tidak berfungsi.


“Kami bimbang dengan aktiviti tidak bermoral ini, lebih-lebih lagi ia membabitkan penuntut institusi pengajian tinggi dan pelajar,” katanya kepada Sinar harian, semalam.

Sementara itu, Setiausaha Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) Telok Gong, Mohd Ali Hanafiah Jamat berkata, dia juga kesal dengan penemuan kondom yang bersepah di kawasan berkenaan, membuktikan adanya aktiviti maksiat.

“Pihak berkenaan perlu memantau kawasan riadah di pantai ini, begitu juga masyarakat dan pengunjung diharap dapat memberi kerjasama menangani gejala ini.

Ahli Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG), Hasni Yang Ghazali pula berkata, masalah membabitkan pasangan memadu kasih di benteng berkenaan perlu diberi tumpuan.

“Kami akan panjangkan isu ini dalam mesyuarat Ahli Majlis MPAG yang akan di adakan,” katanya.

19 October 2011

Politik seks: Hormati hak kanak-kanak

Percaya atau tidak, kita termasuk kanak-kanak seusia 16 tahun sudah diheret jauh ke dalam gelanggang politik binatang yang terlalu kejam dan terlampau kotor. Politik Malaysia tidak pernah lekang daripada perkataan ‘seks’ yang saya percaya, satu-satunya negara di dunia ini yang memiliki pentas politik berkonsepkan seks dan adegan ranjang.

NONEDan kita seolah-olah seronok dibuai-buai dengan keghairahan melihat semua ini tanpa sedikit pun perasaan malu dan hina sedangkan kita gah sebagai negara Islam dan negara yang mendaulatkan raja serta sultan.

Saya tidak tahu berapa ramai di luar sana terusik jiwa melihat kerakusan politikus pemerintah yang menjadikan anak Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai sasaran politik mereka yang teramat sukar untuk diterima akal pemikiran waras.

Mengapa pentas politik begitu jijik hinggakan kehidupan seorang kanak-kanak dijadikan taruhan politik pemerintah. Adakah kerana status quo dan hegemoni yang mereka miliki membuatkan mereka bertindak sedemikian?

Ironisnya, kita yang sedekahkan mereka status quo dan kekuasaan itu dan pada masa yang sama kita juga sengaja biarkan mereka memperlakukan apa jua pada mangsa mereka tanpa sedikit pun perasaan kemanusiaan. selajutnya

18 October 2011

Nafi Konon....Pi tanya jkkk video apa yang di tayang di UUM bukan video porn kaa.....ceh...Umno nafi video seks ditayang pada majlis k'jaan



Ketua penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan menafikan bahawa parti itu dan BN menayangkan pita video seks seorang lelaki yang menyerupai Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada satu taklimat kepada kakitangan awam dan pemimpin masyarakat di Perak Sabtu lalu.

Ahmad, yang juga timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata hari ini tiada video seks yang ditayangkan pada majlis itu.


“Mana ada tayang video seks... Hanya yang (ditayangkan) ada dalam TV1 dan TV3 yang keluar sebelum ini.

“Macam gambar-gambar yang dah masuk dalam Utusan dan lain-lain akhbar... tak kan lah bodoh sangat saya ini (untuk menayangkan video seks itu),” katanya dalam jawapan sms ringkas kepada Malaysiakini.

Majlis Penerangan Perdana anjuran kerajaan negeri Perak di dewan Jubli Perak Kuala Kangsar pada Sabtu lalu dihadiri oleh lebih daripada 2,000 kakitangan awam, pemimpin masyarakat, ahli-ahli badan-badan bukan kerajaan dan orang ramai.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan bahawa Pakatan Rakyat membuat laporan polis semalam berhubung dakwaan klip video seks yang dikatakan mirip Anwar ditayangkan semasa majlis itu.

Diiketuai oleh ketua penerangan PKR Perak Zulkifly Ibrahim, Pakatan mempersoalkan tayangan klip berkenaan kerana perkara itu masih dalam siasatan oleh pihak berkuasa.

Tak bermoral

"Kami kecewa kerana video itu terdapat unsur seks dan tidak bermoral tetapi ditayangankan kepada umum.



“Tayangan ini juga menyalahi perundangan negara kerana melibatkan aspek moral keterlaluan dan menunjukkan penganjur juga tidak bertamadun,” Zulkifly dipetik Sinar Harian hari ini.

Beliau juga mendakwa majlis itu anjuran menteri persekutuan, timbalan menteri, exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan negeri.

Dalam perkembangan yang sama, timbalan pesuruhjaya PAS Perak, Misbahul Munir berkata Umno dan BN dilihat kian terdesak dengan menggunakan program rasmi kerajaan untuk menayangkan video lucah.

Sehubungan itu, beliau mahu pihak polis menyiasat dan mengambil tindakan ke atas Umno kerana menggunakan majlis dan premis kerajaan untuk menayangkan video lucah itu.

“PAS menyifatkan Umno dan pemimpinnya adalah parti yang tidak bermaruah, tidak bertamadun apabila sanggup melakukan apa sahaja demi kepentingan politik mereka,” katanya.

Bagi Misbahul, Umno sudah kehabisan modal untuk berdepan dengan Pakatan Rakyat yang lebih berwibawa.

"Rakyat perlu menolak parti dan pemimpin Umno yang tidak ada harga diri pada pilihan raya umum ke 13 nanti.

"Ini adalah satu percubaan untuk memburuk-burukkan Pakatan Rakyat dan kita mahu pihak polis untuk mengambil tindakan dan menyiasat perkara itu (kerana) Umno menggunakan acara dan premis-premis milik kerajaan untuk menunjukkan video itu,” katanya.


Undi Pos ...Karungnya Sudah Lama Berlubang...buang Saja..

"Buang saja undi pos, ia tidak mustahak lagi" kata bekas pengasas pasukan komando Angkatan Tentera Malaysia




BO - Salah seorang bekas anggota tentera yang menjadi pengasas pasukan komando Malaysia, menggesa kerajaan memansuhkan undi pos dan memberikan peluang kepada anggota tentera mengundi secara biasa.

Haji Tuan Mahmod bin Tuan Baharu, 73, berkata undi pos sudah tidak mustahak kerana negara Malaysia bukan lagi dalam keadaan darurat.

"Saya rasa undi pos ini tidak mustahak dah, (malaysia) bukan dalam darurat, kita dalam aman, kita naik kapalterbang (selama) dua jam (kita boleh) sampai ke Sarawak,

"kalau kita (kena) mengundi di Sarawak, kita naik kapalterbang je, apa salah (nya), buang sahaja undi pos itu,"ujarnya ketika ditemui dirumah sewanya di Kampung Sentul patah, disini.

Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan 'Ayah Ku', kini adalah ahli Kelab Veteran Komando Ngeri Terengganu.

Beliau memulakan kariernya dalam anggota tentera memasuki tentera udara British pada tahun 1955 sehingga tahun 1960.

Diantara tahun 1960 hingga tahun 1962, Ayah Ku ditugaskan sebagai tenaga kerahan dalam Unit Keselamatan Kawasan (Areal Security Unit).

Kemudian beliau diserapkan kedalam anggota tentera Malaysia pada tahun 1963, sehinggalah bersara pada tahun 1976.

Ayah Ku juga mengesahkan dakwaan bahawa bukan anggota tentera yang mengundi bagi pihak diri mereka ketika belaku sesuatu pilihanraya.

"bukan (anggota tentera yang mengundi) saya dalam tenetra Malaysia tidak pernah mengundi, tak pernah mengundi, nak kata pangkah macamana, borang (apa-apa) pun saya tak tahu,



"orang lain (yang pangkah) kita tak tahu, macamana kita 'merendek' dalam hutan (nak pangkah macamana), pilihanraya pun kita tak tahu, apa dia pilihanraya?,"katanya.

Beliau menegaskan bahawa undi pos tidak boleh dianggap mewakili undi dan suara anggota tentera kerana jelas menurutnya. orang lain yang memangkah kertas undi tersebut.